گالری طلای تاج ماه

چگونه در بورس طلا وسکه بخریم و بفروشیم؟

Visits: 34

چگونه در بورس طلا وسکه بخریم و بفروشیم؟

اینجا مجله ی طلا و جواهرات تاج ماه است. من سیده پریا دانشی پور از شما دعوت می کنم از فروشگاه آنلاین طلا و جواهرات مجموعه ی طلای تاج ماه بازدید کنید. https://taajmaah.ir/

صفحه اصلی >بازار سرمایه > چگونه در بورس طلا وسکه بخریم و بفروشیم؟

در سال‌های اخیر خرید طلا و سکه به یکی از روش‌های پس انداز تبدیل شده است به طوری که افراد زیادی تمایل به سرمایه گذاری در بورس در این بخش دارند. معمولا همه افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در این بازار را دارند، به خرید فیزیکی طلا و سکه اقدام می‌کنند و کمتر کسی از سایر روش‌ها، مانند صندوق سرمایه‌گذاری سکه و طلا آگاهی دارند. در واقع بورس به عنوان یک بازار سرمایه، امکان خرید طلا و سکه را برای افراد فراهم کرده است. حال اگر این سوال برای شما به وجود آمده باشد که چگونه در بورس طلا/سکه بخریم و بفروشیم؟

آموزش خرید و فروش طلا در بورس

در این مقاله از مجله طلای تاج ماه، اگر علاقه دارید در مورد نحوه ی خرید و فروش سکه و طلا در بورس اطلاعاتی کسب کنید با ما در مجموعه طلای تاج ماه تا انتهای مقاله همراه باشید.

روش‌های خرید طلا/سکه در بازار بورس

برای پاسخ به سوال چگونه در بورس طلا/سکه بخریم و بفروشیم؟ باید بگوییم که روش‌های متعددی در این حوزه وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید این کار را انجام دهید. البته خرید و فروش در بازار بورس یک کار تخصصی است و اگر اطلاعات کامل و جامعی در این حوزه نداشته باشید ممکن است نه تنها سودی نصیب شما نشود بلکه ضرر کنید. بنابراین قبل از هر اقدامی نیاز به شناخت این بازار و نحوه خرید و فروش در آن دارید. به همین دلیل در ادامه به سه روش موجود در حوزه خرید و فروش سکه و طلا در بورس اشاره خواهیم کرد.

۱٫ گواهی سپرده سکه

گواهی سپرده نوعی اوراق بهادار است که موید مالکیت فرد بر مقداری معین از کالایی مشخص است. پشتوانه این نوع اوراق بهادار قبض انبار استاندارد است که توسط انبارهای ثبت شده در بورس صادر می‌شود. در واقع هنگامی که می‌گوییم گواهی سپرده سکه، منظور ما این است که به وسیله این گواهی می‌توانید بعد از خرید سکه، آن‌ها را از خزانه بانک‌های مورد تایید تحویل گرفته و در صورت نیاز و با صلاح دید خود در صورت افزایش قیمت، گواهی سپرده خود را به فروش برسانید.
این نوع گواهی‌ها از روز شنبه تا چهارشنبه در بازار بورس مورد معامله قرار می‌گیرند. حداقل میزان خرید در این روش یک سکه است. در بین روش‌های خرید طلا/سکه در بازار بورس، این روش از جمله روش‌های کم ریسک است و به همین دلیل بیشتر مورد توجه خریداران و فروشندگان طلا/سکه قرار می‌گیرد.

۲٫ صندوق کالا با پشتوانه طلا

در پاسخ به سوال چگونه در بورس طلا/سکه بخریم و بفروشیم؟ یکی از موارد دیگر خرید، استفاده از صندوق‌ های کالا با پشتوانه طلا است. در واقع می‌توان گفت

صندوق طلا  یکی از صندوق‌ های مشترک و قابل معامله است که بر روی اوراق مبتنی بر طلا یا گواهی سپرده، سرمایه گذاری می‌کند. در این روش مدیر صندوق، طلا و سکه‌های مورد نیاز را از بانک یا بازار خریداری و در بانک عامل سرمایه گذاری می‌کند.
به عبارت دیگر سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری سکه و طلا نوعی سرمایه گذاری غیر مستقیم است که بر پایه نرخ طلا و ارز جهانی است. علت این موضوع را می‌توان این گونه توضیح داد که درصد عمده‌ای از سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش روی گواهی طلا و سکه است و همان‌طور که می‌دانید قیمت طلا به دو عامل قیمت اونس جهانی و نرخ ارز وابسته است. گفتنی است که حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری در این روش ۵۰۰۰۰۰ تومان است.

صندوق سرمایه گذاری طلا و سکه در بازار بورس

در حال حاضر ۴ صندوق در حوزه سرمایه گذاری طلا و سکه در بازار بورس فعالند که در ادامه به معرفی این ۴ صندوق خواهیم پرداخت:

۱- صندوق لوتوس با نماد سکه و طلا:

این صندوق با نماد سکه در بورس از سال ۹۶ فعالیت خود را توسط شرکت لوتوس پارسیان آغاز کرده است. ارزش خالص دارایی این صندوق در حدود ۹۶۰۰ میلیارد ریال می باشد.

۲-  صندوق مفید با نماد عیار:

این شرکت توسط شرکت سبدگردان در سال ۹۷ تاسیس شده است. ارزش خالص دارایی این صندوق در حدود ۳۳۰۰ میلیارد ریال است.

۳- صندوق سکه طلای زر با نماد زر:

زمان آغاز فعالیت این صندوق به سال ۹۶ بازمی‌گردد. مدیریت این صندوق به عهده شرکت تامین سرمایه امید است و ارزش خالص دارایی آن در حدود ۵۸۰۰ میلیارد ریال است.

۴- صندوق کیان با نماد گوهر:

این صندوق هم فعالیت خود را از سال ۹۶ آغاز کرده است. ارزش خالص دارایی‌های این صندوق در حدود ۶۶۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

۳٫ شمش طلا از بازار فیزیکی بورس

خرید و فروش طلا در این روش از طریق تالار طلا انجام می‌شود. این تالار در زیر مجموعه بازار صنعتی قرار گرفته و تمام افرادی که به نحوی در بازار فیزیکی بورس کالایی را خریداری می‌کنند می‌توانند در این بازار نیز سرمایه گذاری داشته باشند و هیچ‌گونه محدودیتی برای این افراد وجود ندارد. حداقل میزان سرمایه گذاری در این روش ۱ کیلوگرم و حداکثر آن ۵ کیلوگرم شمش طلا است.

مزایای خرید طلا/سکه از بازار بورس

حال که به سوال چگونه در بورس طلا/سکه بخریم و بفروشیم؟ آشنا شدید ممکن است این سوال برای شما به وجود آمده باشد که خرید از این بازار چه مزایایی نسبت به روش‌های سنتی دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که به طور کلی خرید از بازار بورس میزان ریسک را به شدت کاهش می‌دهد. همان‌طور که می‌دانید بازار طلا و سکه یک بازار پر نوسان است که در طی یک ماه شاهد تغییرات بسیاری در آن هستیم. به همین دلیل سرمایه گذاری در این بازار به یک سرمایه گذاری پر ریسک تبدیل شده است. بنابراین استفاده از بازار بورس می‌تواند میزان ریسک را برای شما از هر جهت کاهش دهد.
در رابطه با سایر مزایای خرید طلا/سکه از بازار بورس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

معایب خرید طلا/سکه در بازار بورس

هنگامی که سوال چگونه در بورس طلا/سکه بخریم و بفروشیم؟ مطرح می‌شود به دنبال آن، سوالات متعدد دیگری نیز به وجود می‌آید. برای مثال ممکن است یکی از سوالات این باشد که آیا خرید و فروش طلا و سکه در این بازار معایبی هم دارد؟ در پاسخ به این سوال می‌توان گفت که این نوع خرید و فروش هم مانند هر روش دیگر خرید و فروش، ممکن است در کنار مزایایی که دارد معایبی هم داشته باشد. می‌توان به موارد زیر به عنوان معایب این روش اشاره کرد:

جمع بندی

در پاسخ به سوال چگونه در بورس طلا/سکه بخریم و بفروشیم؟ سه روش را معرفی کردیم که به وسیله آن‌ها می‌توانید به راحتی یک سرمایه گذاری پرسود و امن را در بازار سرمایه تجربه کنید. گواهی سپرده صندوق، شمش طلا از بازار فیزیکی بورس و صندوق کالا با پشتوانه طلا سه روش معرفی شده در این مقاله هستند.

مجموعه ی طلای تاج ماه درخدمت شماست.

سایت تاج ماه

https://taajmaah.ir

کلمات کلیدی:

مجموعه ی طلا ی تاج ماه، طلافروشی، طلاسازی، طلا و جواهر، طلای دست دوم، طلای بدون اجرت، طلا ، طلافروشی شیراز، طلای آب شده ، سرمایه گذاری ، طلا محلی ، طلا عربی ،طلا اماراتی ، طلا کویتی، طلا بحرینی ، گالری طلای تاج ماه ،دستبند ،گردنبند، سرویس طلا ،طلا کم اجرت، تاج طلا ، تاج ، تاج ماه ، گوشواره ،طلا لری ،سکه ،سکه جدید، سکه طرح قدیم ،سکه بهارآزادی ،سکه عادی ،طلا در بورس ، دلار،طلا در بورس ، زنجیر، قیمت لحظه ای طلا ، نرخ لحظه ای طلا

مقالات مرتبط از مجله ی تاج ماه

    صفحه اصلی

چگونه در بورس طلا وسکه بخریم و بفروشیم؟

      عیار طلا

سرمایه گذاری طلای آب شده

چرا طلای دست دوم نخریم؟

روش‌ها و نکات سرمایه گذاری در طلا با پول کم

خرید طلای دست دوم (بدون اجرت )

طلای آب شده بهتر است یا دست دوم؟

تیتانیوم یا طلا؟

اهمیت استفاده طلا برای خانم ها

آبکاری طلا

نکاتی برای مراقبت ازطلا و جواهرات

معرفی انواع زنجیر طلا

انواع اکسسوری طلا

انواع سنگ و جواهر

معرفی طرح های سنتی و محلی تاج ماه

سیده پریا دانشی پور

پریا دانشی