گالری طلای تاج ماه

چرا طلای دست دوم نخریم؟

Visits: 24

سرمایه گذاری در طلا/ از پریا دانشی مدیریت مجوعه ی طلای تاج ماه

اینجا مجله ی طلا و جواهرات تاج ماه است. من سیده پریا دانشی پور از شما دعوت می کنم از فروشگاه آنلاین طلا و جواهرات مجموعه ی طلای تاج ماه بازدید کنید. https://taajmaah.ir/

چرا طلای دست دوم نخریم؟

آیا تا به حال به این سوال فکر کرده‌اید که چرا طلای دست دوم نخریم؟ خرید طلای دست دوم، چیزی است که امروزه در بازار بسیار رایج شده است و به عنوان یک روش پس انداز یا حفظ پول دیده می‌شود؛ اما این روش معایب بسیاری دارد.

به دلیل مسائل اقتصادی موجود در کشور ما و موضوعات مربوط به ارزش ریال، مردم صرفاً به‌منظور خرید زیورآلات سراغ خرید طلا نمی‌روند و خرید طلا را به‌عنوان یک روش برای حفظ سرمایهٔ خود انجام می‌دهند.

در گذشته خرید طلای دست دوم به شدت امروز رایج نبود. اما به مرور زمان و کاهش ارزش ریال، مردم به سراغ این روش رفته‌اند. در این نوشته در مجله طلای تاج ماه معایب خرید طلای دست دوم را در کنار شما بررسی می‌کنیم.

طلای دست دوم و کارکرده چیست؟

طلای دست دوم یا کارکرده معمولاً به طلاهایی گفته می‌شود که دستمزد ساخت یا اجرت برای آن‌ها در نظر گرفته نشده و در فاکتور خرید نیز اجرت ساخت و جزئیات خرید آن نوشته نمی‌شود.

میزان اجرت هر طلا با دیگری متفاوت است. میزان کار و زحمتی که روی طلا انجام شده است، عاملی مهم در تعیین اجرت آن است. نکته‌ای که در اینجا می‌توان گفت، این است که برای طلای دست دوم اجرتی در نظر نمی‌گیرند.

بدون اجرت بودن این طلا باعث شده مردم بدون دانستن پاسخ این پرسش که چرا طلای دست دوم نخریم، استقبال بالایی از خرید آن داشته باشند.

آیا خرید طلای دست دوم برای سرمایه‌گذاری روش مطمئنی است؟

خیلی از مردم امروزه برای سرمایه‌گذاری بی‌توجه به اینکه چرا نباید طلای دست دوم خرید، به خرید آن روی آورده‌اند. از نظر بسیاری خرید طلای دست دوم یک روش کم‌ریسک‌تر و بهتر برای سرمایه‌گذاری است. آن‌ها بر این باور هستند که با خرید طلای کارکرده هم ارزش پول خود را حفظ می‌کنند و هم به‌عنوان زیورآلات استفاده می‌کنند.

اما ممکن است پول خود را صرف خرید طلای دست دوم کرده باشید و متوجه شوید که طلای دست‌دومی که خریدید، قاچاق یا دزدی یا تقلبی باشد. ازاین‌جهت خرید طلای دست دوم روشی مطمئن به نظر نمی‌رسد و ریسک بالایی دارد.

معایب خریدوفروش طلای دست دوم

ممکن است بپرسید با توجه به عدم پرداخت اجرت، چرا طلای دست دوم نخریم؟ برای پاسخ به این پرسش مهم، با ما همراه باشید تا معایب خرید طلای دست دوم را با شما در میان بگذاریم.

خرید طلاهای تقلبی به‌جای طلای دست دوم

تشخیص طلای تقلبی و طلای دست دوم، برای یک شخص عادی امروزه بسیار سخت است. این موضوع می‌تواند باعث شود که زیورآلات تقلبی را به‌راحتی به شما بفروشند و سر مشتری را کلاه بگذارند. گاهی ممکن است به این بهانه که فاکتور طلا گم شده، فروشنده به شما جنس تقلبی بفروشد.

امروزه تشخیص اصالت طلا را باید به متخصصان و دستگاه‌های مخصوص سپرد تا در صورت خرید طلای دست دوم، به شما طلای تقلبی ندهند.

آسیب خوردن به شغل سازندگان طلا

یکی از معایب خرید طلای دست دوم، آسیبی است که به شغل سازندگان زیورآلات طلا وارد می‌شود. با افزایش خرید طلای دست دوم، علاوه بر اینکه ممکن است افراد متقلب به سود برسند، این احتمال نیز هست که کارگاه‌های سازندگی طلا به رکود برسند و تعطیل شوند.

رواج خرید طلای دست دوم، باعث زمین‌گیر شدن ساخت طلا و ورشکستگی کارگاه‌ها و در نتیجه افزایش شرایط نامساعد اقتصادی می‌شود.

یکی از دلایلی که می‌گویند فقط از گالری و طلافروشی‌های معتبر خرید کنید، این است که فروش طلای دزدی و قاچاق کاهش یابد و از این دردسرها جلوگیری شود.

بیماری‌های پوستی بر اثر خرید طلای دست دوم

از معایب خرید طلای دست دوم، ‌می‌توان به مشکلات مربوط به‌سلامت نیز اشاره کرد. مشکلات و حساسیت‌های پوستی انتقال‌یافته در اثر استفاده از طلای دست دوم، می‌تواند علت حائز اهمیتی باشد.

رئیس اتحادیهٔ طلا و جواهرات نیز بارها در پاسخ به اینکه چرا طلای دست دوم نخریم، این عامل را دلیل مهمی برای ممنوعیت خریدوفروش طلای دست دوم به شمار آورد. همچنین از خریداران خواست که این موضوع را بسیار جدی بگیرند.

فاکتور‌های غیرمعتبر طلای دست دوم

وجود فاکتور معتبر در خرید طلا بسیار مهم است. داشتن فاکتور طلا هم ضمانتی است برای طلای ما که قاچاق و دزدی و تقلبی نباشد، هم امنیتی است برای سرمایه‌گذاری ما. اگر فاکتور غیرمعتبری داشته باشیم، به ضرر و زیان بزرگی می‌رسیم.

اگر قصد خرید طلا دارید، حتماً از طلافروشی‌های معتبر این خرید را انجام دهید و سعی کنید به سراغ افراد و سایت‌های آگهی نروید.

طلای آب‌شده یا طلای دست دوم؟

برای افرادی که در خرید طلا به مسائل مربوط به سرمایه‌گذاری آن فکر می‌کنند توصیه می‌کنیم طلای آب‌شده را خریداری نمایند. برای این کار می‌توانید به سایت مجموعه طلای تاج ماه که یک سامانهٔ معتبر آنلاین برای خریدوفروش طلا است بروید و به‌صورت مطمئن این کار را انجام دهید.

اما چرا خرید طلای آب‌شده از تاج ماه بهتر از خرید طلای دست دوم است؟ در پاسخ به این سؤال می‌توانیم بگوییم که سود شما از خرید طلای آب‌شده بیش‌تر است. بابت طلای آب‌شده، اجرت و کارمزدی پرداخت نمی‌شود و مالیات نیز به آن تعلق نمی‌گیرد و سود بیش‌تری برای سرمایه‌گذار دارد.

از طرفی فروش آن نیز راحت‌تر است. چیزی که باعث جذب سرمایه‌گذاران به خرید طلای آب‌شده می‌شود این است که طلای آب‌شده جزء مواد اولیه کارگاه‌ها و کارخانه‌هاست پس به‌راحتی فروش می‌رود؛ بنابراین خرید طلای آب‌شده از تاج ماه روشی منطقی و بهتر است.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه این نوشته را از دست ندهید: طلای آب شده بخریم یا دست دوم؟

سخن پایانی

خرید طلای دست دوم، روش سرمایه گذاری است که امروزه در بازار طلا بسیار داغ شده است. در این مطلب، خواندید که طلای دست دوم چیست و دربارهٔ اینکه چرا طلای دست دوم نخریم و معایب خرید طلای دست دوم اطلاعاتی در اختیار شما گذاشتیم.

در نهایت با توجه‌ به اینکه برای سرمایه‌گذاری خرید طلای آب‌شده از خرید طلای دست دوم بهتر است، توصیه می‌کنیم که به سایت تاج ماه به آدرس Taajmaah.ir مراجعه نمایید. خریدی مطمئن داشته باشید و با خرید طلای آب‌شده از مزایای یک سرمایه گذاری امن بهره‌مند شوید.

سؤالات متداول:

اهمیت فاکتور در خرید طلای دست دوم چیست؟

در خرید طلای دست دوم، نبود فاکتور ممکن است باعث سودجویی افراد متقلب و فروش طلای دزدی یا قاچاق به شما شود. خرید اجناس دزدی در ادامه دردسرهایی را می‌تواند به همراه داشته باشد. پس وجود فاکتور معتبر در خرید طلا بسیار مهم است.

چرا طلای آب‌شده بهتر از طلای دست دوم است؟

اول اینکه طلای آب‌شده در بازار سرمایه‌گذاری سود بیش‌تری خواهد داشت. علاوه‌برآن، به این دلیل که طلای آب‌شده در بین مواد اولیه کارخانه‌هاست، فروش آن بسیار راحت‌تر است.

مجموعه ی طلای تاج ماه درخدمت شماست.

کلمات کلیدی:

مجموعه ی طلا ی تاج ماه، طلافروشی، طلاسازی، طلا و جواهر، طلای دست دوم، طلای بدون اجرت، طلا ، طلافروشی شیراز، طلای آب شده ، سرمایه گذاری ، طلا محلی ، طلا عربی ،طلا اماراتی ، طلا کویتی، طلا بحرینی ، گالری طلای تاج ماه ،دستبند ،گردنبند، سرویس طلا ،طلا کم اجرت، تاج طلا ، تاج ، تاج ماه ، گوشواره ،طلا لری ،سکه ،سکه جدید، سکه طرح قدیم ،سکه بهارآزادی ،سکه عادی ،طلا در بورس ، دلار،طلا در بورس ، زنجیر، قیمت لحظه ای طلا ، نرخ لحظه ای طلا

مقالات مرتبط از مجله ی تاج ماه

    صفحه اصلی

      عیار طلا

سرمایه گذاری طلای آب شده

چرا طلای دست دوم نخریم؟

روش‌ها و نکات سرمایه گذاری در طلا با پول کم

خرید طلای دست دوم (بدون اجرت )

طلای آب شده بهتر است یا دست دوم؟

تیتانیوم یا طلا؟

اهمیت استفاده طلا برای خانم ها

آبکاری طلا

نکاتی برای مراقبت ازطلا و جواهرات

معرفی انواع زنجیر طلا

انواع اکسسوری طلا

انواع سنگ و جواهر

معرفی طرح های سنتی و محلی تاج ماه

سیده پریا دانشی پور

پریا دانشی