گالری طلای تاج ماه

دانستنی‌های طلا و جواهر

Visits: 58

برای سرمایه‌گذاری خرید طلای دست دوم بهتر است یا سکه؟

طلای دست دوم، سرمایه گذاری در طلا / از پریا دانشی مدیریت مجموعه ی طلای تاج ماه

اینجا مجله ی طلا و جواهرات تاج ماه است. من سیده پریا دانشی پور از شما دعوت می کنم از فروشگاه آنلاین طلا و جواهرات مجموعه ی طلای تاج ماه بازدید کنید. https://taajmaah.ir/

پاسخ به این سؤال که خرید طلای دست دوم بهتر است یا سکه کمی دشوار است. چرا؟ چون هر کدام از این دو تصمیم، مزیت‎‌ها و معایب خاص خود را دارند. از این رو ما در این مطلب تمامی زوایای خرید طلای دست دوم و خرید سکه را مورد بررسی قرار می‌دهیم و در نهایت مزایا و معایب آن‌ها را با هم مقایسه می‌کنیم. اما تصمیم‌گیری نهایی را به عهده‌ی خود شما می‌گذاریم. به این دلیل که خرید هر کدام از این مصنوعات طلا به بودجه، هدف، نیاز و قدرت ریسک‌پذیری شما بستگی دارد.

تا انتهای مطلب و نتیجه‌گیری نهایی با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

  1. چرا طلا ارزشمند است؟
  2. آیا خرید طلای دست دوم کار درستی است؟
  3. طلای آب شده همان طلای دست دوم است؟
  4. مزایای خرید طلای دست دوم با طلای نو چیست؟
  5. معایب خرید طلای دست دوم چیست؟
  6. مزایای خرید سکه از طلای تاج ماه؟

چرا طلا ارزشمند است؟

طلا همیشه در تمامی دوران‌های تاریخی گران‌بهاترین فلز برای انسان بوده و هنوز هم هست. دلیلش هم این است که طلا ویژگی‌های فیزیکی منحصربه‌فردی دارد. طلای خالص که فلزی درخشان و زردرنگ است را می‌توان شکل‌پذیرترین عنصر موجود در طبیعت دانست. شما می‌توانید یک گرم طلا را با چکش‌کاری به یک ورقه‌ی بسیار نازک تبدیل کنید به طوری که نور از آن عبور کند. سرما، گرما و تغییرات جوی و محیطی هم هیچ اثری روی طلا ندارند. به همین خاطر است که طلا نزد بشر ارزش و اعتبار بسیار بالایی دارد.

البته گفتنی است که نرم بودن طلای خالص باعث شده تا برای ساخت مصنوعات طلا آن را به صورت آلیاژ مورد استفاده قرار دهند؛ یعنی فلزهای قیمتی دیگری همچون مس یا نقره را با طلای خام ترکیب می‌کنند تا بتوانند با آلیاژ به‌دست‌آمده زیورآلات بسازند. به طور مثال در ساخت طلای رزگلد از فلز مس بیشتر از دیگر فلزها استفاده می‌شود تا مصنوع طلا در نهایت رنگ صورتی داشته باشد. یا مثلاً برای طلای سفید، روی طلای زرد یک لایه روکش رودیوم استفاده می‌کنند تا طلای سفید، براق و درخشان به نظر برسد. البته نباید نگران باشید چون این ترکیب‌ها از ارزش و بهای اصلی طلا نمی‌کاهد.

حالا که دلیل گران بودن طلا را متوجه شدیم، بهتر است سراغ این سوال برویم که برای سرمایه‌گذاری در این فلز گران‌بها، خرید طلای دست دوم بهتر است یا سکه؟

آیا خرید طلای دست دوم کار درستی است؟

اگر هدف شما از خرید طلا، سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش دارایی‌هایتان است، خرید طلای دست دوم نه تنها اشکالی ندارد، بلکه بهتر از خرید طلای نو است. به این دلیل که وقتی طلای نو خریداری می‌کنید، مبلغی را بابت اجرت ساخت آن پرداخت می‌کنید که در هنگام فروش دیگر لحاظ نمی‌شود. به همین دلیل است که طلایی را که می‌خرید، همیشه با قیمت پایین‌تر می‌فروشید. اما در زمان خرید طلای دست‌دوم اجرات ساخت از شما دریافت نمی‌شود. در نتیجه می‌توانید طلا را با سود بیشتری بفروشید.

خرید از گالری طلای تاج ماهدستبند طلا

برخی از کارشناسان بازار طلا هم اعتقاد دارند که طلای بی‌اجرت یا همان طلای دست دوم یکی از گزینه‌های بسیار مناسب برای خرید طلا است و با این کار می‌توان هزینه‌ی کمتری را پرداخت کرد. چرا که پولی نیز بابت سود فروشنده و مالیات پرداخت نمی‌کنید.

طلای آب شده همان طلای دست دوم است؟

طلای آب شده از ذوب کردن طلای متفرقه به دست می‌آید. طلای متفرقه همان طلای دست دوم و طلای شکسته‌ای است که افراد زمانی آن‌ها را به طلافروشی‌ها فروخته‌اند. از آنجائی که در کارگاه‌ها، طلای دست دوم و شکسته شده را در کوره‌های مخصوص ریخته‌گری طلا و جواهرات ذوب می‌کنند، به آن طلای آب‌شده می‌گویند.

از دیگر روش‌های حفظ ارزش پول می‌توان به خرید طلای آب‌شده اشاره کرد. البته از آنجا که طلای آب شده ممکن است ناخالصی داشته باشد و عیار آن بسیار پایین باشد، بعد از خرید طلای آب شده حتماً آن را به افراد معتبر و قابل اعتماد نشان دهید. یا سعی کنید تا حد امکان از مغازه‌های معتبر خرید کنید که زیر نظر اتحادیه‌ی طلافروشی کار می‌کنند.

البته باید بدانید که خرید طلای آب شده یا خرید طلای بی‌اجرت هم مشکلات و خطرهای خاص خود را دارد. اصلی‌ترین نگرانی این است که امکان دارد طلای دست دومی که شما می‌خرید تقلبی و فاقد اصالت باشد. بنابراین خرید طلای دست دوم با ریسک تقلبی بودن همراه است. همچنین، شما نمی‌توانید از خالص بودن طلای دست دوم مطمئن باشید.

خرید از گالری طلای تاج ماه:گوشواره طلا

در چنین مواقعی چه می‌توان کرد؟ این که سراغ خرید طلای کم اجرت بروید نه طلای بی‌اجرت. مثلاً در بین انواع اشکال طلا، النگو کمترین اجرت را دارد. همچنین قطعات کوچک طلا مانند آویزهای زنجیر نیز اجرت ساخت پایینی دارند که می‌توانند جایگزین طلای دست دوم شوند.

در این راستا خوب است بدانید که در بازار طلای آنلاین تاج ماه انواع مختلفی از مصنوعات طلای ظریف و کم اجرت عرضه می‌شود که با خرید آنها علاوه‌بر سرمایه‌گذاری، می‌توانید از زیبایی و خاص بودنشان هم لذت ببرید.

مزایای خرید طلای دست دوم نسبت به طلای نو چیست؟

بدون شک، بهترین و درست‌ترین کار خرید طلا از مراکز و فروشگاه‌های معتبر و به صورت نو است. اما در بالا هم گفتیم، اگر هدف شما از خرید طلا، صرفاً سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش پولتان است بهتر است سراغ طلای کم‌اجرت یا بی‌اجرت بروید. مزیت خرید طلای دست دوم نسبت به طلای نو این است که شما سود و اجرت خرید پرداخت نمی‌کنید. بنابراین می‌توانید مقدار بیشتری طلا بخرید.

برای درک بهتر این موضوع در زیر به صورت مختصر اما کامل تمام مزایای خرید طلای دست دوم نسبت به طلای نو را برایتان نوشته‌ایم:

  1. قیمت ارزان‌تر نسبت به طلای نو: طلای دست‌دوم شاید مثل طلای نو درخشان و براق نباشد، اما در عوض اجرت ساخت و مالیات به آن تعلق نمی‌گیرد. بنابراین با همان پول می‌توانید طلای دست‌دوم بیشتری خریداری کنید.
  2. خرید متناسب با سرمایه: مزیت طلای بی‌اجرت این است که شما می‌توانید به اندازه‌ی بودجه و سرمایه خود طلا خریداری کنید. یعنی محدودیت‌های قیمتی طلاهای نو برایتان مطرح نیست و حتی با مبالغ پایین هم می‌توانید طلاهای سبک همچون انگشتر خریداری کنید.
  3. قابلیت نقد شوندگی بالا: ویژگی بسیار عالی طلای دست دوم این است که می‌تواند در هر زمانی به پول نقد تبدیل شود.
  4. عدم وجود محدودیت در خرید: در هر زمان و با هر میزان می‌توانید طلای دست دوم بخرید. هیچ محدودیتی بر این بازار حاکم نیست. فقط کافی‌است برای خرید به یکی از طلا فروشی‌های معتبر مراجعه کنید.

خرید از گالری طلای تاج ماهگردنبند طلا

معایب خرید طلای دست دوم چیست؟

سرمایه‌گذاری اقتصادی با خرید طلای دست دوم با اینکه روشی قدیمی و جواب‌پس‌داده است، اما معایبی هم دارد. مهم‌ترین عیب خرید طلای بی‌اجرت مواردی است که در زیر نوشته‌ایم:

  • طبق قوانین کشور ما، فروش طلای کم اجرت و بدون اجرت قانونی نیست و هر واحد صنفی که نسبت به فروش اینگونه طلا اقدام کند، خلاف قانون عمل کرده است.
  • بعض از این مصنوعات طلا کد استاندارد ندارند. اگر طلا کد استاندارد نداشته باشد، نمی‌توان صحت و سلامت آن را تأیید کرد و بعضاً اینگونه طلاها عیار پایین دارند یا حتی تقلبی هستند. یعنی شما نمی‌توانید از اصالت کالا مطمئن باشید.
  • طلای دست دوم حتی اگر کد داشته باشد هم ممکن است کدش جعلی باشد.
  • ممکن است مصنوع فلزی که می‌خرید فقط با طلا آبکاری شده باشد و طلای خالص نباشد.

مزایای خرید سکه طلا چیست؟

بازار خرید و فروش سکه همیشه داغ است و ساده‌ترین روش برای سرمایه‌گذاری روی طلا، خرید سکه است.

مجموعه ی طلای تاج ماه درخدمت شماست.

سایت تاج ماه

https:/taajmaah.ir

کلمات کلیدی:

مجموعه ی طلا ی تاج ماه، طلافروشی، طلاسازی، طلا و جواهر، طلای دست دوم، طلای بدون اجرت، طلا ، طلافروشی شیراز، طلای آب شده ، سرمایه گذاری ، طلا محلی ، طلا عربی ،طلا اماراتی ، طلا کویتی، طلا بحرینی ، گالری طلای تاج ماه ،دستبند ،گردنبند، سرویس طلا ،طلا کم اجرت، تاج طلا ، تاج ، تاج ماه ، گوشواره ،طلا لری ،سکه ،سکه جدید، سکه طرح قدیم ،سکه بهارآزادی ،سکه عادی ،طلا در بورس ، دلار،طلا در بورس ، زنجیر، قیمت لحظه ای طلا ، نرخ لحظه ای طلا، طلا شیراز

مقالات مرتبط از مجله ی تاج ماه

    صفحه اصلی

چگونه در بورس طلا وسکه بخریم و بفروشیم؟

      عیار طلا

سرمایه گذاری طلای آب شده

چرا طلای دست دوم نخریم؟

روش‌ها و نکات سرمایه گذاری در طلا با پول کم

خرید طلای دست دوم (بدون اجرت )

طلای آب شده بهتر است یا دست دوم؟

تیتانیوم یا طلا؟

اهمیت استفاده طلا برای خانم ها

آبکاری طلا

نکاتی برای مراقبت ازطلا و جواهرات

معرفی انواع زنجیر طلا

انواع اکسسوری طلا

انواع سنگ و جواهر

معرفی طرح های سنتی و محلی تاج ماه

سیده پریا دانشی پور

پریا دانشی